Ekonomi

Löpande bokföring

 

Löpande bokföring inehåller en mängd moment. Fakturor och kvitton ska bokföras, momsen ska redovisas, skatterna betalas och mycket annat.

Med digital bokföring scannar du enkelt in alla underlag i en app – sen fixar vi resten.

Om du hellre lämnar, eller skickar, dina underlag till oss så hanterar vi dem traditionellt. 

Fakturering och påminnelsehantering

Du ger oss underlag för fakturorna – vi sköter resten! 

I enkla mallar ger du oss uppgifter för dina kundfakturor. Vi skapar dem, skickar ut och håller koll på att de blir betalade. 

Vid behov skickas påminnelser. 

Självklart får du en kopia på fakturan till din mejl om du vill! 

Löner och avtalsfrågor

 

Att ha anställda är ett stort ansvar och innebär många skyldigheter. 

Det är mycket att hålla reda på. Anställningsavtal och löner ska bli rätt, arbetsmiljölagen ska följas och du måste veta vad kollektivavtalet säger. 

Vi har bra koll på hur det fungerar! 

– digitalt arbete skapar frihet,

låt oss förklara hur –

FAQ – frequently asked questionsVANLIGA FRÅGOR 

Vad är en verifikation?

En verifikation är ett underlag, en handling, som styrker en affärshändelse.

Exemepel på en verifikation är:

  • en faktura
  • ett kvitto
  • en bokföringsorder
Vad är en verifikation?

En verifikation är ett underlag, en handling, som styrker en affärshändelse. 

Exemepel på en verifikation är: 

  • en faktura
  • ett kvitto 
  • en bokföringsorder
Vad kostar bokföring?

Hur långt är ett snöre? 

Det är nästan omöjligt att säga hur mycket bokföringen kommer att kosta utan att ha kunskap om verksamheten. 

Flera faktorer avgör kostnaden, till exempel: 

  • antalet verifikationer, det vill säga bankhändelser mm, under perioden som ska bokföras
  • hur underlagen levereras – om du lämnar underlag i en skokartong så betalar du även för sortering och inscanning av underlag 
  • om vi behöver efterfråga underlag som saknas eller behöver mer information kring några underlag

Viss rådgivning debiteras. Vi är ofta frikostiga med rådgivning men om du behöver mycket rådgivning så debiteras det. 

En del av kostnaden baseras på vår kunskap. Vi spenderar mycket tid på att hålla oss uppdaterade vilket gör att vi kan leverera svar till dig som kund. 

Däremot har Ekadil valt att inte ha flashiga kontor på de hetaste adresserna och vi glider inte runt i bilar av senaste modell – därför kan vi hålla bra priser! 

Hur fungerar digitalt samarbete?

Vid ett digitalt samarbete kommer vi att vägleda dig i hur du laddar ner en app i din telefon och scannar in dina underlag direkt till bokföringssystemet. 

Det innebär att du inte behöver lämna, eller skicka in, underlag till oss utan de sparas hos dig. 

Du behöver inte lägga tid på att besöka oss och du kan göra din del av administrationen när det passar dig. 

Dessutom har du kvar alla fakturor och kvitton hos dig, så om du behöver byta en vara, eller kontakta en leverantör, så har du underlaget tillgängligt. 

Alla mina papper ligger i en skokartong, kan ni hjälpa mig ändå?

Självklart! 

Lämna in kartongen, eller skicka den till oss, så hjälper vi dig! 

Du är varken den första eller sista som lämnar osorterade underlag till oss, vi lovar! 

Vill du veta mer? Kontakta oss via formuläret